•Dibangunkan oleh Kenshido Sdn. Bhd (dahulu dikenali sebagai Edu-2U Portal Sdn. Bhd) pada tahun 1999.
•Pelopor yang terunggul di Malaysia.
•R&D selama tiga tahun dengan modal RM4.5 juta bagi mencipta perisian.
•Pada tahun 2002, Score A Program telah dilancar-
kan di 14 buah Sekolah Bestari di seluruh Malaysia. Ia diberikan secara percuma untuk diuji keberkesanannya melalui kerjasama Kementerian Pedidikan Malaysia.
•Hasil ujian keberkesanannya selama 3 tahun (2002 – 2005) ke atas sekolah-sekolah Bestari ini, 95% pelajar-pelajar yang menggunakan Scora A Program™ mendapat ‘straight A’ dalam peperiksaan UPSR & PMR mereka.
•Setelah programa ini terbukti berkesan, ia mula dipasarkan secara berperingkat. Mendapat pengiktirafan dari Kerajaan Malaysia melalui Kementerian Pendidikan pada tahun 2006 denganpelancaran Score A Program peringkat kebangsaan
oleh Menteri Pendidikan Y.A.B Dato’ Seri Hishamuddin Tun Hussein ketika itu di Plaza Angsana Johor Bharu.
•Mula dipasarkan secara meluas menggunakan konsep jaringan pemasaran (Network Marketing) supaya lebih
ramai pelajar-pelajar Malaysia memperoleh manafaat
darinya disamping memberi peluang untukmenjana
ekonomi seisi keluarga.
•Pelopor yang terunggul di Malaysia.
•R&D selama tiga tahun dengan modal RM4.5 juta bagi mencipta perisian.
•Pada tahun 2002, Score A Program telah dilancar-
kan di 14 buah Sekolah Bestari di seluruh Malaysia. Ia diberikan secara percuma untuk diuji keberkesanannya melalui kerjasama Kementerian Pedidikan Malaysia.
•Hasil ujian keberkesanannya selama 3 tahun (2002 – 2005) ke atas sekolah-sekolah Bestari ini, 95% pelajar-pelajar yang menggunakan Scora A Program™ mendapat ‘straight A’ dalam peperiksaan UPSR & PMR mereka.
•Setelah programa ini terbukti berkesan, ia mula dipasarkan secara berperingkat. Mendapat pengiktirafan dari Kerajaan Malaysia melalui Kementerian Pendidikan pada tahun 2006 denganpelancaran Score A Program peringkat kebangsaan
oleh Menteri Pendidikan Y.A.B Dato’ Seri Hishamuddin Tun Hussein ketika itu di Plaza Angsana Johor Bharu.
•Mula dipasarkan secara meluas menggunakan konsep jaringan pemasaran (Network Marketing) supaya lebih
ramai pelajar-pelajar Malaysia memperoleh manafaat
darinya disamping memberi peluang untukmenjana
ekonomi seisi keluarga.